niedziela, 25 lipca 2010

16. Smażone tofu

Dziś, w delikatesach, napotkałem się na tofu. Już kiedyś chodziło mi ono po głowie, ale nie wiedziałem gdzie je kupić, a to zapomniałem itd. Dziś, skoro wpadło w moje ręce, to już mi z nich nie wypadło :)



Smażone tofu


Składniki:
- kostka tofu (u mnie 180g)
- parafina
- przyprawy
- otręby owsiane

Tofu pokroić na 1 cm plasterki, skropić parafiną i dokładnie oprószyć przyprawami: solą, białym pieprzem, pieprzem cayenne; można też natrzeć czosnkiem i bazylią.
Pozostawić na 2-3 godziny w chłodnym miejscu, po tym czasie, przygotowane tofu obtaczać w otrębach i smażyć na rozgrzanym teflonie, po 8 minut z każdej strony. Można też krótko poddusić na wolnym ogniu przez 5-10 minut.
Tak przygotowane tofu jest chrupkie z zewnątrz i miękkie w środku.

Podawać jako samodzielne danie lub dodatek do innych potraw. Świetnie komponuje się z lekką sałatką warzywną (np. papryka, ogórek, sałata, czerwona cebula, cukinia). skropioną sosem vinegret lub dressingiem.

Smacznego!













1 komentarz:

  1. a wiesz, że tofu nigdy nie jadłam? koniecznie muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń