środa, 21 lipca 2010

12. Mus rabarbarowy

Miałem wątpliwości co do tego deseru mimo tego,  że przepis znalazłem w książce Dukana. Obserwując babcine przepisy, która wykorzystywała rabarbar do robienia ciast, kompotów czy deserów okazało się... że rabarbar to WARZYWO - a zatem możemy zajać na PW.


Mus rabarbarowy

Składniki:


- 1 kg rabarbaru

- aromat waniliowy

- słodzik

- mój dodatek - żelatyna



Teoretycznie mus powinien mieć lekko różową barwę, mój miał musztardową, bo dostałem już obrany rabarbar :-(



Nieobrany i pokrojony na 2 cm kawałki rabarbar wrzucić do garnka, zasypać słodzikiem i zostawić na 10-15 minut - aż puści sok. Całość zagotować, następnie zmniejszyć ogień i dusić pod przykryciem na małym ogniu ok. 30 min. Po tym czasie dodać kilka kropel esencji waniliowej - nie za dużo! - i łyżeczkę żelatyny - moja modyfikacja.

Całość ostudzić i zmiksować.

Nakładać do szklanek, ozdobić waniliowym serkiem homogenizowanym i szczyptą kawy pyłkowej/cynamonu.

przepis na dietę proteinową dr Pierre Dukana







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz